Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Děkuji za plodnou diskusi a podporu, i když reakce připomněly spíše "píchnutí do vosího hnízda". Povzbudila mě k další práci. Ta moderna je dnes všehoschopná, je třeba dělat něco ve smyslu - pro ni - i proti ní. Zejména tam, kde opravdu škodí.

0 0
možnosti
DT

Jakým způsobem konkrétně podle vás škodí tato hezká a zajímavá stavba?

1 0
možnosti
Foto

Když jsem byl malý, mě jsem na hraní stavebnici z dřevěných kostiček. Takovým špičatým „trojúhelníkům/netrojúhelníkům“ jsem říkal Emauzy.

Ty věže mě nijak nepohoršují a je fakt, že kdyby tam byly ty původní, půjde o obyčejný, nijak se nevymykající kostel.

3 0
možnosti
Foto

Onu stavbu jsem měl možnost po několit let takřka denně vídat z mírného nadhledu  v blížším panoramatu za řekou. Co se dojmu týká, jistě jde i o ,,zvyk". Přestavba by jistě těžko připadala v úvahu, atˇ již z pro koho jakýchkoli důvodů. Vazbu s historií jistě má, dobově provedená (v oněch letech) ,,obnova" pak vycházela z více důvodů do oné realizované podoby. Jde bezesporu o unikum onoho řešení, které se stalo i nedílnou podobou a součástí zástavby, jak co do ,,detailu", tak i ve vztahu k jeho okolí. V celkovém panoramatu ani neruší, ale ani není přehlédnutelná. A to je jistě dobře. Budova samotná pak slouží, tuším, že převážně, k účelům kulturním. Tak vnímám to vše já, i s vědomím, že každému to může připadat i jinak.

1 0
možnosti
Foto

Mně osobně se Emauzy v dnešní podobě líbí moc. Chodím okolo nich prakticky denně a vždycky se na chvíli zastavím. Souhlasím s paní Moudrou, lépe bych to nenapsala. Navíc mají ty štíhlé věže i svůj specifický duchovní rozměr.

4 0
možnosti
Foto

Věže Emauz jsou jiné, a proto mi už v raném dětství utkvěly v paměti. Vždycky se mi líbila lehkost a vzdušnost té konstrukce, její ladné křivky i okno s lomeným obloukem. 

Na gotických základech je to, řekněme, poněkud novátorské, ale pořád lepší než barokní přestavba (na podobné jsme sice zvyklí, ale takové kostely jsou absolutně tuctové). 

Vnímáme-li celek jako pomník bombardování, resp. války, vyjadřující zásadní přerušení kontinuity (což by se klidně dalo vztáhnout i na delší období), na kterou je nutno navázat jinak, nově a snad i lépe, řešení mi připadá přijatelné. 

Budova upoutá, ale vůbec neruší, necpe se agresivně do středu dění (tak jako třeba šílený Gočárův návrh přestavby radnice). Myslím, že na dobu, kdy vznikla, je velmi decentní a vkusná.

5 0
možnosti
Foto

Dostavba není decentní a vkusná. Nejsou to věže, ale pouhé náhražky věží. Nepatří sem materiál (beton), nepatří sem vybočené tvary takových konstrukcí. V tomto případě se jedná o kýčovitou groteskní podívanou a zmrzačení stavby. I předchozí věžové přestavby průčelí kostela zde byly cizorodým "roubováním" na původní gotickou "podnož". Vytvořil jsem řešení v nové architektuře scelením průčelí a vrátil památce dominantu v panoramatu zástavby. Jednoduchost k jednoduchosti a monumentalita celku v nové autenticitě. Ale není to pro nevnímavé lidi s nízkou kulturou.

0 2
možnosti
DT

Tak mně připadá nynější stav zajímavý a jedinečný. Proč to bourat a nahradit něčím nudným? 

Je to odborníky ceněná stavba? Když jsem vám v některé minulé diskuzi psala, že se máte zkusit na sebe upozornit, nemyslela jsem tím negativně upozornit.

4 0
možnosti
PK

P19a55v97e36l 61K88u29l46a

21. 10. 2015 13:45

Nejlépe plovoucím mostem přes Beringovu úžinu ;-)

2 0
možnosti
Foto

Díky za vnesené jasno.

 Nejsem žádný odborník, podotýkám, původní podobu jsem neznala. Ani mně ten tvar nikdy nijak zásadně nevadíl , a když nad tím přemýšlím - je to zřejmě i kvůli jistým podobným prvkům na Sv . Barboře V Kutné Hoře - a tak to možná proto nevnímám neproblematicky jen já. Ale pravda - to je gotika pozdější, nemýlím-li se, a také- nikdy jsem si nedala tu práci vidět to zblízka, což by mi můj náhled zřejmě poopravilo. Každopádně děkuji za velmi cenné obohacení.:-)

Pane Stratile, znáte Neratov určitě.  Tam se myslím povedlo vše, mám to tam nesmírně ráda.

1 0
možnosti
Foto

Modernistická "rekonstrukce" barokního kostela v Neratově se mi nelíbí. Je to nyní architektonický paskvil.

0 0
možnosti
PK

P67a78v88e61l 35K86u12l70a

21. 10. 2015 12:15

Mně se to takhle líbí :-)

4 0
možnosti
Foto

R^

Pokud mne pamět neklame, tehdejší řešení ovlivnili i politic. ,,ideje". Jednak potlačení původ. sakrál. významu stavby spolu se snahou o jakési ,,memento" ve vztahu k válce, konkret. pak i k onomu náletu i s tím, kým byl proveden. Takže, opět i zásah ,,vyšší moci":-/

0 0
možnosti
Foto

A teď z toho dělají mnozí "odborníci" jeden z nejvýznamnějších architektonických počinů 60.let u nás.

1 0
možnosti
  • Počet článků 1392
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 391x
Zahradní a stavební architekt

Seznam rubrik