Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V Kopřivnici rostl krásný liliovník už jako mohutný strom u vily u autobusového nádraží.

A nejací nevzdělanci z kopřivnických Technických služeb či Kopřivnického úřadu ho někdy před 5 - 10 roky dali pokácet. Zbyl tam po něm pařez o průměru takových 25 cm.

Druhý rok ještě z toho pařezu vyrazily výhonky, ale zase nevzdělanci z Kopřivnického úřadu nechali liliovník zlikvidovat definitivně.

Zůstaly tam kolem vily jen lípy zamořené jmelím a přes asfaltový chodník nějaký smrk.

Tak mě napadá, jestli třeba Liliovník nemá nějaké vzácné nebo výrazně vzhledově pěkné dřevo, jestli třeba někdo nechtěl mít doma skříň z nějakého pěkného cizokrajného masivu? :-(

0 0
možnosti
Foto

Dřevo je měkké, lehké, v mládí bílé, později žluté s hnědým jádrem, které stářím dál tmavne. Má zdobnou kresbu a používá se ve své domovině k výrobě nábytku, k obkladům apod. Možné to je, že si ho někdo nedovoleně pořídil pro nějaký takový účel. Záleží ale i na tom, jestli v místě kde stál, nějakým způsobem výrazněji nepřekážel.

0 0
možnosti
Foto

J78a27n41a 45M95a11j94o73v13á

26. 10. 2016 18:57

Jojo, máme v zámeckých zahradách dva.

0 0
možnosti
Foto

I53v49a16n 30M81a13r51e32k

26. 10. 2016 18:23

Liliovník p.Stratile , jsem poprvé viděl v arboretu cizokrajných dřevin na Hrubé skále u Turnova. Ač jsem tam byl asi desetkrát nikdy jsem ho nezastihl v květu,což mě dost mrzelo. Nakonec jsem zjistil při debatě s kamarádem , městským zahradníkem ,že liliovník cca 15 metrů vysoký roste v parčíku u naší knihovny. Zřejmě to ale nikdo z místních obyvatel netuší či nemá o tom povědomí , protože ač má lilovník krásné a zvláštní květy jsou mezi olistěním tak nenápadné,že si jich nikdo nevšimne, a možná , že je to i dobře . KarmaR^

0 0
možnosti
Foto

Několik údajů:

vhodný do nižších poloh (do cca 500 m n.m.)

snáší slunce i menší přistínění

potřebuje hlubší živnou půdu (špatně snáší vyšší obsah vápníku /např. zasypaný staveništní rum/)

kvete v květnu až červnu, poprvé asi v 10 letech

0 0
možnosti
Foto

Nádherný strom, máme ho na zahradě už 4 roky (sice jako keř - chtěla jsem nižší varietu), ale ještě mi nekvetl... Letos měl některé listy dlouhé kolem 28 cm. Tak třeba příští rok už konečně vykvete....

1 0
možnosti
Foto

I72v30a96n 59M30a22r78e19k

26. 10. 2016 18:25

P.Hrdinová, 28 ! ! ! cm "dlouhé" listy ? 8-o Jste si jistá ,že se jedná o liliovník ? ? ? 8-o

0 0
možnosti

Znám velmi důvěrně... před lety jsme byly s kamarádkami v parku zámecké zahrady v Mikulově. Byl tam liliovník a u jeho mohutného kmenu se choulilo mnoho "miminek". Napadlo nás, že jedno odneseme, a tak se stalo. Pečovala jsem o něj jako o oko v hlavě, chytil se a já byla šťastná. Pak se ukázalo, že je to javor. Liliovník jsem nakonec ještě koupila, ale umrzl (drsný sever). Javor mám na zahradě a teď jsem skočila překontrolovat listy podle Vašeho blogu. Je to javor! A krást se nemá, to je jasné. Pro měRv, pro VásR^:-)

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS