Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Návrh autora zapadá asi nejlépe, to je pravda, není příliš hmoty, také rozbití na více objektů mi přijde rozumné. Vše ostatní jsou návrhy poplatné době (až na jeden), nevybočují ani nenadchnou. Secese od Vondráka trochu vybočuje, ale nic extra. Já si nemůžu pomoci, ale mě Gočárův návrh nadchnul. Já vím, že na daný prostor je obrovské, jeho věž se stává jasnou dominantou. Já vím, že doprava, prostor, okolí, hmota, prostě vše je špatně, ale co je na Eiffelovce "dobrého"? Mně se líbí, když někdo přistoupí k problému neortodoxně, pak právě dle mého vznikají unikátní díla (Tančící dům, Chobotnice, Veletržní palác..) ale i velké omyly (Don Giovanni). A teď chápu, že někdo napíše, že se blíži tomu omylu, ale já myslím, že dnes by se na to lidé jezdili dívat jako na další skvost.

S pozdravem

MZ

0 0
možnosti
Foto

Nejde tak ani o objekt sám, jako o jeho umístění. Na Gočárovu "pyramidu" s obří sochou koho? ve vrcholu by se nikdo nikdy nemohl dívat na Staroměstské náměstí jako na skvost, neboť nikdy nebyl žádný seriózní zájem tento návrh realizovat. Pokud dnes někdo takto uvažuje, je to projev toho, o čem hovořím. O nebývalém kulturním úpadku doby.

0 0
možnosti

Gočár. 8-o

:-) Díky za ukázku, takhle všechny nápady pohromadě. R^

2 0
možnosti

Theodor Petřík - Neeee ! Že on by dareba předelal i věž ?

Bohumil Hypšman - hrůza, Národní divadlo se Stalinovými sloupy. Co je to proboha za sloh ?

Otakar Novotný - Je to ne ! Ani ryba ani rak, .. časově to tam vůbec nepasuje.

Pavel Janák - Mikuláš zazděnej jak bílá paní na Okoři, a co ten "Vítězný oblouk" do Pařížské ulice ? Na počest kterého vítězství ? Totálně uzavřené náměstí, pasující spíš do Paříže než do Prahy.

Antonín Engel - Hrozná masa ! Že by secese ?

Alois Dryák Nomen est Omen.

Josef Vondrák Neveselý truchlivý, ... ne, to nestojí za to, ... takový nedodělaný.

Josef Gočár - Sci-fi. Hnusné, směšné, pitomé.

To jsou ty první myšlenky co mě napadly. Staří pánové - všichni pompézní a bez úcty ke Geniu Loci. Všichni stavěli obrovskou radnici bohatého města bez ohledu na okolí.

Jiří Stratil - útulné a zapadne do řad ostatních domů.

1 1
možnosti
  • Počet článků 1392
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 391x
Zahradní a stavební architekt

Seznam rubrik