Diskuse
Nešťastné ty Emauzy
Děkujeme za pochopení.
J90i19ř31í 85S48t59r79a32t96i81l
Emauzský kostel P.Marie a slovanských patronů z doby Karla IV. je jen průměrnou sakrální architekturou, i když interiér je impozantní. Měl pouze loď s vysokými gotickými okny, střídanými opěrami klenby, a vysokou střechu.
V době barokní mu v průčelí "naroubovali" dvě cibulové věže, které s goticku částí kostela vůbec nehrály dohromady.
Koncem 19.století pak bylo toto dvojvěží přestavěno neogoticky. Ale ani tato podoba s původní prostou gotikou lodi nevytvářela jednolitý architektonický celek. Řešení ale bylo snesitelnější.
Náhrada tohoto dvojvěží (po zničení náletem v r.1945) zahrocenými betonovými skořepinami v 60.letech 20.století ovšem znehodnotila tuto průměrnou chrámovou architekturu na úroveň jakéhosi neplnohodnotného muzeálního objektu, neboť mu vzala munumentalitu a věrohodnost chrámové architektury. Vstupní průčelí kostela dostalo ve svém celkovém vyznění až groteskní podobu podřadného spojení dvou nesourodých částí.
Z37d32e27n39ě48k 11M78a59t83u29š48k87a
když tak dobře víte, proč kdo a co špatně postavil, kolik se toho postavilo podle VAŠICH návrhů???
Můžete udat příklady realizací vašich návrhů?
J74i74ř30í 83S57t75r48a51t96i97l
Jen pro někoho.
Na tu gotickou část se svým cizorodým architektonickým stylem nehodí a nepatří tam ani ten materiál - beton. Je to jen náhražka věží a paskvil.
K34a87r56e69l 56M13á87d51l12e
Pod tím posledním obrázkem jste asi ze skromnosti zapomněl napsat, že je to vlastní návrh na přestavbu - kterak z oceňovaného architektonického řešení udělat nenápadný venkovský kostelíček. Já tedy ze současného řešení také nejsem stoprocentně nadšený, ale nevadí mi ani tak styl, jako spíš proporce. K tomu mohutnému základu (zbytku kostela po vybombardování) mi ty dostavěné věže připadají příliš subtilní. Kdyby tehdy architekti měli k dispozici počítač, mohli by si věže zkoušet různě tvarovat a asi by našli lepší variantu.
J13i97ř58í 51S29t13r87a94t65i52l
A tu lepší variantu právě představuje tento návrh. Ono totiž k tomu poněkud primitivně řešenému gotickému základu s předimenzovanými okny nejde nic moderního přistavět. Buď se tedy vrátit k té neogotické přestavbě barokního dvojvěží, a nebo celé průčelí sjednotit novým soudobě-historickým pojetím, korespondujícím s architekturou kostela.