- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V abstrakci mnozí schovávají svoje nedostatky za doprovodnou filosofii, ale i zde se pozná rozdíl mezi umělcem a diletantem. Leccos se však může skrýt a zamaskovat. Stylizace reality ukáže, co kdo opravdu umí. Zde přikládám několik ukázek opravdového moderního kumštu, jaký obdivuji.
Paul Cézanne, Dům oběšence v Auvers, 1872-73
(Cézannův život, H.Perruchot, Mladá fronta, Praha, 1965).
Edgar Degas, Tanečnice prohlížející si chodidlo pravé nohy, 1910-11
(Umění 19. a 20.století, N.Lynton, Artia Praha, 1981).
Georges Seurat, Nedělní odpoledne na ostrově Grande Jatte, 1885-86 (tentýž zdroj).
František Kupka, Kruhovité a přímočaré, 1937
(Encyklopedie českého výtvarného umění, Dr.E.Poche a kol., Academia Praha, 1975).
Jan Zrzavý, Sedící dívka, 1945
(Jan Zrzavý, M.Lamač, Odeon Praha, 1980).
Josip Plečnik, kostel Nejsvětějšího Srdce Páně, nám. Jiřího z Poděbrad v Praze, 1928-32
(Prahou deseti staletí, J.Herout, Orbis Praha, 1972).
-
A nakonec opět dům ze svého návrhu na dostavbu Staroměstského náměstí, jak si představuji současnou architekturu v tomto historickém prostoru.
-
-
Další články autora |
Holandská, Brno - Štýřice
10 440 Kč/měsíc