Pokud chcete vytvořit někde něco umělecky závažnějšího a významnějšího, tak nikde neuspějete. Zabrání vám v tom strážci dnešního - postmoderního komercialismu. A ti vám ve vašem nejlepším úmyslu, byť třeba i dostavět Staroměstské náměstí ve vhodném urbanismu a architektonickém stylu, ukáží kdo je tady pánem a naznačí: když to nejde po našem, tak to nedostaví nikdo.
Ouha, tak je tedy nějaký velký problém. To, o co se od počátku v soutěžích usilovalo na SN, se stává překážkou. Generace architektů zde neuspěly a najednou někdo udělá návrh, který by se dal realizovat. Šanci nemají špatná řešení, protože jsou špatná, ale ani dobré, právě proto, že je dobré. Kde je tady problém? Na té straně, která takto zle a nespravedlivě uvažuje a koná, nebo na té straně, kde je dobrá práce?
Představte si, že tento návrh již měl být realizován! Pochází ze soutěže v letech 1966-67 a toto je jeho propracovanější studie vyzvaného autorského kolektivu - z r.1969. Pro upřednostnění jiných stavebních akcí ale rada NVP stavbu odložila.
-
Že by se kultura architektury vyvinula od té doby k lepšímu? Tak to ani náhodou, naopak propadá se do stále větší propasti komerční nekulturnosti.
Co potom s takovým návrhem, který by sem dobře zapadl a vyhověl nárokům, kladeným na tuto stavbu na Staroměstském náměstí?
-
Některé záporné odpověďi:
historismus
historismus málo moderní
historismus příliš moderní
periferní úroveň nevhodná pro SN
neoriginální kopírování starého
"otřelá" architektura a její významy
-
A Pilát Pontský si umyl ruce.
-
-